You are here
Home >

Beulenweekend Dag 1

Vandaag 8 juni 2018, de dag die bij alle Beulen met een dikke edding onderstreept in de agenda staat, is de eerste dag van het Beulen weekend 2018.

10.00 uur in de ochtend werd er door 9 gegadigden verzameld bij AH Pick Up Point te Rosmalen. Costra en Rumsas waren niet op tijd voor deze afspraak door enige vertraging in huizen Rumsas en doordat Costra nog even langs huis moest om zijn presentatie shirt op te halen om een boete te voorkomen.

Beijnen is helaas verhinderd voor Beulenweekend 2018 vanwege een NK waarin zijn dochters tot de favorieten behoren.

Dan missen we deze dag ook nog de Adelaar omdat hij het nest vandaag nog niet kon verlaten. Waarschijnlijk zoekt hij tegen het einde van de dag de juiste thermiek op om alsnog richting de Duitse Eifel te fladderen.

De reis- en verblijf afdeling van onze ploeg heeft voor het trainingskamp van dit jaar gekozen voor de Duitse Eiffel. Waar andere jaren de Ardennen het toneel voor deze krachtmeting was, is er om nog onbekende reden gekozen voor een andere locatie. In de media doken afgelopen week de berichten op dat men voor Duitsland heeft gekozen vanwege de gemakkelijke aanrijroute van de Oostenrijkse ploegartsen. De ploegleiding wil hier niet op reageren liet men in een statement weten.

De reis van ongeveer 269,41 kilometer verliep geheel volgens plan. Onderweg werd er even gestopt voor een korte versnapering van een kwarktaartje, 2 wraps, een broodje gezond en 2 nasischijven. Nadat de Gorilla dit in 33 seconden had weggewerkt, hebben ook de andere Beulen wat gedronken waarna de reis werd vervolgd.

Bij aankomst in het trainingscomplex werden al snel enkele renners voor de camera geworpen voor een media interview, andere beulen betrokken de kamers snel en installeerden de herstelinfusen en massagetafels.

Stipt 15.00 uur startte de eerste ploegbespreking onder leiding van de ploegleider. De koers tactiek werd bepaald en beschermde status van de kopmannen werd bekend gemaakt. Om de transparantie van onze ploeg te promoten is ervoor gekozen de ploeg bespreking online te zetten via de Facebook pagina. Helaas stemt de ploegleiding vooralsnog niet in voor het vrijgeven van camerabeelden gemaakt in de keuken en rennersvertrekken vanwege de privacy bescherming van de renners. De ploeg wil dus absoluut transparant zijn maar niet ten koste van alles, al hebben we natuurlijk niks te verbergen.

Klokslag 15.30 uur werd er vanachter de neutrale auto koers gemaakt voor een eerste ronde. Al snel bleek dat de eerder gemaakte afspraak om als Grupetto te rijden niet te worden nagekomen. Wie hier schuldig aan is wordt nog onderzocht. Muse weet zich van geen kwaad bewust want hij geeft aan niet meer dan de afgesproken wattages te hebben weggetrapt. Vino probeerde de touwtjes in handen te nemen en sleepte de achterblijvers in zijn typerende A-aerodynamische stijl naar het front. Ook de afspraak over welke renners in de vroege ontsnapping moesten zitten, werd niet volgens plan nagekomen. Costra en Rumsas waren nu wel op afspraak, maar Shadow kwam zijn afspraak niet na en drukte zijn neus al te snel aan het venster. Ploegleider haalde hem direct terug en plaatse hem weer als vertrouwd in de schaduw van de knechten.

Halverwege koers had de ploeg de koers volledig onder controle. Onder andere Gorilla, de ene helft van het koningskoppel, klom erg gemakkelijk naar boven. De vruchten van een perfecte voorbereiding leek hij al snel te kunnen laten uitbetalen, zei het niet dat een “Dumoulintje” roet in het eten gooide. Snel sprong hij van zijn ietswat zware fiets en vakkundig ontdeed hij zich van zijn teamshirt. Wat daarna gebeurde is door geen andere renner waargenomen, maar naar het schijnt is de plaatselijke Flora en Fauna in de Duitse Eifel inmiddels erg ontregeld… Na het uitlezen van zijn Power Meter is gebleken dat juist op dit ogenblik de hoogste piek van ongeveer 1022 Watt is gemeten.

42 kilometer en 875 hoogtemeters later, oftewel 3 kilometer voor de finish, werd duidelijk dat de renners zeker niet hebben liggen slapen tijdens de teambespreking. Kopman voor vandaag “Bear” werd precies op dat moment afgezet en de trein kwam in de vooraf afgesproken volgorde op stoom. Muse pakte het initiatief, waarna Costra het voorbereidende werk overnam. Net op het moment dat de Bear zijn moment wilde pakken sloeg het noodlot toe. Zijn Venge was minder geprepareerd voor vandaag dan de benen van onze nestor waardoor met een krachtige knal abrupt een einde kwam aan zijn ambities. Door het euvel aan zijn cranck kwam erg ongelukkig zijn knie tegen het stuur waardoor blijvende schade niet uit te sluiten is. Maar we kennen de oude krijger als geen ander deze man laat zijn voorbereiding niet in het water vallen door een pijntje zoals dit.

Morgen zal de koninginnenrit plaatshebben over een route van 115 kilometer en ruim 2200 hoogtemeters. Passos heeft zich speciaal op deze rit voorbereid afgelopen week en men verwacht dat de ploegleiding hem een beschermde status zal geven. Kopman Eckie heeft aangegeven zich vandaag bewust wat ingehouden te hebben om morgen wat moois neer te zetten. We zullen zien…

 

Top